اپراتور مجازی چیست و چه فرقی با اپراتورهای دیگر دارد؟

اپراتورهای مجازی موبایل خودشان شبکه و زیرساخت فیزیکی جدا ندارند. این شرکت‌ها باید برای استفاده از شبکه تلفن همراه، با یک یا چند از اپراتورهای اصلی موبایل قرارداد بسته تا بتوانند از شبکه آن‌ها استفاده کنند. اپراتور مجازی می‌تواند مشتری، سرویس پشتیبانی، مرکز تماس، بسته‌ها و تعرفه‌ها، برند تجاری و همچنین دفاتر فروش خاص خود را داشته باشد.

فن آوری نسل سوم موبایل (3G) چیست؟

این نسل از شبکه‌های تلفن همراه، پیشرفته‌تر از نسل‌های قبلی بوده و از سرعت و ظرفیت بالایی در انتقال داده برخوردار است و به‌وسیله آن می‌توان به اینترنت با سرعت‌های بالا دسترسی پیدا کرد. افزایش پهنای باند، سرعت بالا برای اتصال به شبکه و پشتیبانی از فناوری‌های جدید مواردی است که در فناوری نسل سوم تلفن همراه ارایه می‌گردد و بدین ترتیب تحولی بزرگ در ارایه خدمات متنوع ارزش‌افزوده ایجاد کرده است.

فناوری یوسیم (USIM) چیست؟

USIM درواقع رایانه‌ای کوچک است که می‌تواند چندین برنامه کوچک را در دل خود جای دهد. به‌عنوان مثال می‌توانید از این سیم‌کارت‌ها جهت پرداخت هزینه مترو و یا دسترسی به قبض موبایل خود بهره برد.

از گوشی‌های هوشمند داخل شبکه نسل سوم که از سیم‌کارت‌های USIM بهره می‌برند، می‌توانید جهت برقراری تماس‌های ویدیویی درصورتی‌که ناحیه موردنظر شما تحت پوشش شبکه نسل سوم قرار دارد استفاده شود. از امنیت بالاتری برخوردار است و از دسترسی بدون ‌اجازه به خط همراه محافظت می‌شود و از ایجاد هزینه اضافی ناخواسته توسط افراد نفوذگر جلوگیری می‌شود.

فناوری NFC چیست؟

این فناوری امروزه در اکثر کشورها برای پرداخت در فروشگاه‌ها، پرداخت بلیت مترو، قطار و اتوبوس استفاده می‌شود که فقط کافی است که گوشی موبایل خود را به دستگاه موردنظر نزدیک کرده و خرید خود را انجام دهید.

همچنین افراد در مراکز عمومی مثل مترو، نمایشگاه‌ها، موزه‌ها می‌توانند از طریق گوشی موبایل خود، اطلاعات موردنظر در این مراکز را گرفته و به‌راحتی از آن استفاده کنند. در این فنّاوری به‌نوعی گوشی موبایل به کیف دیجیتالی ما تبدیل می‌شود و ما می‌توانیم از این طریق در منزل، در اتومبیل خود را بدون استفاده از کلید باز کنیم. مهم‌ترین ویژگی این سیستم نسبت به بلوتوث سرعت بسیار بالای آن است که اطلاعات با سرعت بسیار بالایی نسبت به بلوتوث ردوبدل می‌شود.

آيا سیم‌کارت سامانتل در خارج از كشور قابل‌استفاده است؟

سیم‌کارت سامانتل با تمامی اپراتورهای دنیا رومینگ است و قرارداد دارد.

پرداخت همراه (Mobile Payment) چیست ؟

پرداخت همراه روش پرداخت جایگزین و وفق پذیر جدیدی به شمار می‌آید. در عوض پرداخت نقدی، چک یا کارت اعتباری، مصرف‌کنندگان می‌توانند تلفن همراه را برای طیف گسترده‌ای از خدمات، محصولات دیجیتال و یا محصولات فیزیکی استفاده کنند. به‌عنوان مثال:

  • موسیقی، فیلم، آهنگ، بازی آنلاین و یا اشتراک اقلام، تصویر زمینه و دیگر محصولات دیجیتال
  • کرایه حمل‌ونقل (اتوبوس، مترو و یا قطار)، مترو پارکینگ و سایر خدمات
  • کتاب‌ها، مجلات، بلیت و دیگر اجسام فیزیکی.

 چهار مدل اصلی برای پرداخت‌های تلفن همراه وجود دارد:

  • پرداخت بر مبنای اشتراک پیام کوتاه
  • صدور مستقیم صورتحساب موبایل
  • پرداخت موبایل وب (WAP)
  • بدون تماس (NFC)
فناوری نسل چهارم (4G) چیست؟

 تفاوت نسل چهارم مخابرات همراه با نسل سوم (3G) در این است که علاوه بر خدمات صوتی و سایر خدمات موجود در نسل سوم، امکان دسترسی به اینترنت پهن باند را برای تجهیزات موبایل مانند لپ‌تاپ‌های مجهز به مودم‌های بی‌سیم USB و تلفن‌های هوشمند فراهم می‌نماید.

سرویس های ارائه شده توسط سامانتل كدامند؟

(سرویس های پایه مانند تماس، SMS همراه با Delivery Report و اینترنت) سایر سرویس ها شامل؛ سرويس پيام صوتي(VMS)، سرويس نمايشگر(CLIP)، سرويس انتظار مكالمه (Call Waiting)، سرويس انتقال مكالمه(Call Divert)، کنفرانس تلفنی (Conference call)، ارسال email ازطریق پیامک (email by SMS)، محدودیت تماسهای ورودی(Call Barring)، خرید کارت شارژ سامانتل ازطریق اینترنت، نمایش محدوده انتن دهی روی صفحه گوشی
(Cell-Info)، دریافت پیام های فرهنگی و تبلیغاتی روی صفحه گوشی (Cell-Broadcasting) و سرويس هاي ارزش افزوده .

چگونه می توانم سیم کارت سامانتل را خریداری نمایم؟
چه مدارکی برای خرید سیم‌کارت لازم است؟
  • کارت ملی یا شناسنامه جدید دارای کد ملی
  • برای اتباع خارجی گذرنامه
  • حضور مالک اصلی و یا نماینده قانونی وی هنگام ثبت‌نام و دریافت سیم‌کارت الزامی است.
قیمت شارژ الکترونیکی سامانتل چقدراست؟
  • شارژ 10.000 ريالي با احتساب مالیات و عوارض سال مربوطه
  • شارژ 20.000 ريالی با احتساب مالیات و عوارض سال مربوطه
  • شارژ 50.000 ريالی با احتساب مالیات و عوارض سال مربوطه
  • شارژ 100.000 ريالی با احتساب مالیات و عوارض سال مربوطه
  • شارژ 200.000 ريالی با احتساب مالیات و عوارض سال مربوطه

.

امکان خرید چند شماره سامانتل از سوی متقاضیان وجود دارد؟

هم‌اکنون بر اساس قوانین موجود، هر مشترک سامانتل می‌تواند حداکثر  10عدد سیم‌کارت تهیه نماید.

شماره تماس مرکز خدمات مشترکین سامانتل چیست؟

• تماس رایگان با شماره 09999999000 از خطوط سامانتل
• تماس با 87640-021 از تمامی خطوط

چگونه می توان اطلاعات بیشتری در مورد سامانتل کسب نمود؟

از طریق خطوط مرکز خدمات مشترکین با ما در تماس باشید

• تماس رایگان با شماره 09999999000 از خطوط سامانتل
• تماس با 87640-021 از تمامی خطوط

چگونه می‌توان از اعتبار باقی مانده سیم‌کارت اعتباری سامانتل مطلع شد؟
  • با شماره‌گیری#6*1*9*
  • ورود به سامانه خدمات آنلاین سامانتل
روش‌های خرید و پرداخت بسته‌های اینترنت سامانتل چگونه است؟
  • ورود به سامانه خدمات آنلاین سامانتل (care)/ منوی محصولات من/ طرح‌ها و سرویس‌ها
  • تماس با مرکز خدمات مشترکین سامانتل
  • با شماره‌گیری #2*9*
چگونه مي توانم راجع به تعرفه هاي تماس اطلاعاتي بدست آورم؟

با مراجعه به وب سایت سامانتل، منوی خرید، انتخاب سیم کارت دائمی و یا اعتباری، و انتخاب سربرگ “تعرفه سرویس ها”

کدام شهرستانها تحت پوشش آنتن دهی سامانتل قرار گرفته اند؟

برای کسب اطلاعات دقیق به منوی پشتیبانی در سایت سامانتل مراجعه نموده و گزینه مناطق تحت پوشش را انتخاب نمایید.

دردفاتر خدمات مشترکین سامانتل چه نوع خدماتی به مشترکین داده می شود؟

چنانچه مالک سیم کارت بهمراه کارت ملی به دفاتر خدمات مشترکین سامانتل مراجعه نماید می تواند از خدمات زیر بهره مند گردد.

– خرید سیم کارت
– تعویض سیم کارت
– صدور سند سیم کارت
– اصلاح و یا تکمیل اطلاعات سند سیم کارت
– دریافت مجدد سیم کارت گم شده یا به سرقت رفته
– تغییر مالکیت سیم کارت (با شرط حضور مالک جدید و بهمراه داشتن کارت ملی)
– اصلاح کارت شارژ مخدوش
– مسدود نمودن سیم کارت
– انصراف ازمسدودی سیم کارت

چگونه می‌توان شارژ سیم‌کارت اعتباری را تهیه کرد؟
    • ورود به صفحه خرید آنلاین شارژ مستقیم وب سایت‌سامانتل
    • ورود به سامانه خدمات آنلاین سامانتل
    • شماره‌گیری کد دستوری #724*
    •  دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک سامان
رومینگ سامانتل چگونه می باشد؟

جهت اطلاع از رومینگ و تنظیمات آن ، به صفحه اصلی مراجعه نموده از منوی سرویس ها گزینه رومینگ را انتخاب نمائید.
و یا بامرکز خدمات امور مشترکین سامانتل به شماره های زیر تماس حاصل فرمائید.

• تماس رایگان با شماره 09999999000 از خطوط سامانتل
• تماس با 87640-021 از تمامی خطوط